• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Πόσα ξέρεις για το ρόδι;





    Γράφει ο Γιώργος Έλληνας Βοτανολόγος


    To ρόδι λέγεται και o καρπός της Μέσης Ανατολής. Βασική του ιδιότητα είναι ότι είναι αποτελεσματικό κατά των καρδιακών παθήσεων, της υψηλής αρτηριακής πίεσης, της φλεγμονής και ορισμένων καρκίνων, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του προστάτη. 

    Το Ρόδι είναι μια καλή πηγή ινών. Περιέχει επίσης βιταμίνες Α, C και Ε, σίδηρο και άλλα αντιοξειδωτικά (κυρίως τανίνες). Το ρόδι και οι διακριτικοί ρουμπινί κόκκινοι σπόροι του, έχουν χρησιμοποιηθεί για ιατρικούς σκοπούς εδώ και χιλιάδες χρόνια. 

    Ο χυμός ροδιού περιέχει θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά που το καθιστούν χρήσιμο για το σώμα μας. Ο χυμός μπορεί επίσης να συμβάλει στην απώλεια βάρους, ιδιαίτερα εάν το καταναλώσετε αντί για τα ανθυγιεινά ποτά. Συζητήστε με το γιατρό σας για τον πιο αποτελεσματικό τρόπο απώλειας βάρους προτού ξεκινήσετε κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους. Η κατανάλωση χυμού ροδιού είναι μια υγιεινή εναλλακτική λύση για τα ανθυγιεινά ποτά με ζάχαρη, όπως τα αναψυκτικά. Ο χυμός ροδιού είναι μια γευστική εναλλακτική λύση που μπορεί να βοηθήσει να καταναλώσουμε λιγότερες θερμίδες από ό, τι θα κάναμε κατά την κατανάλωση ενός ζαχαρούχου ποτού, με αποτέλεσμα κάποια απώλεια βάρους. 

    Σύμφωνα με μελέτες, ο χυμός ροδιού έχει χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία της παχυσαρκίας και για την απώλεια βάρους. Τα ρόδια φορτώνονται με αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες και οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτές οι ενώσεις είναι υπεύθυνες για τα αποτελέσματα κατά της παχυσαρκίας, σύμφωνα με το τεύχος του περιοδικού "Nutrition" του Ιουνίου του 2012. 


    Ο χυμός ροδιού μπορεί να προστατεύσει την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία. Επιβραδύνει τη συσσώρευση της χοληστερόλης και περιέχει αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία του σώματος. Στην πραγματικότητα, ο χυμός ροδιού περιέχει περισσότερες αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες από το πράσινο τσάι, το κόκκινο κρασί και το χυμό των βακκίνιων (cranberries). 

     Όταν επιλέγετε έναν τύπο χυμού ροδιού, ελέγξτε την ετικέτα για να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει πρόσθετη ζάχαρη. Η προστιθέμενη ζάχαρη αυξάνει τον αριθμό των θερμίδων στον χυμό, γεγονός που μπορεί να το κάνει λιγότερο χρήσιμο για την απώλεια βάρους. Η ζάχαρη μειώνει επίσης τις πιθανές παροχές καρδιάς και χοληστερόλης από το χυμό ροδιού, οπότε αναζητήστε 100 τοις εκατό καθαρό χυμό. 


    ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ: Είναι πιθανό να έχετε μια αλλεργική αντίδραση στο χυμό ροδιού, ιδιαίτερα εάν είστε αλλεργικοί σε άλλα είδη φυτών. Ο χυμός μπορεί να επηρεάσει κάποια φάρμακα, γι 'αυτό συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν παίρνετε οποιοδήποτε φάρμακο. Μια μελέτη του 2013 έδειξε στοιχεία ότι το ρόδι ενίσχυσε τα οστά και βοήθησε στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. 

    Ο χυμός ροδιού επιβραδύνει την πρόοδο του καρκίνου του προστάτη; 

    Μία μικρή μελέτη από το 2006 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός καθημερινού ποτηριού από χυμό ροδιού 227ml επιβραδύνει σημαντικά την πρόοδο του καρκίνου του προστάτη σε άνδρες με επαναλαμβανόμενο καρκίνο του προστάτη. Αυτή ήταν μια καλά διεξαχθείσα μελέτη, αλλά χρειάζονται περισσότερα για να υποστηρίξουν αυτά τα ευρήματα. Μια πιο πρόσφατη μελέτη από το 2013 εξέτασε κατά πόσο η χορήγηση δισκίων εκχυλίσματος ροδιού από άνδρες πριν από τη χειρουργική επέμβαση για την απομάκρυνση του καρκινικού ιστού από τον προστάτη θα μείωνε την ποσότητα ιστού που έπρεπε να αφαιρεθεί. Τα αποτελέσματα δεν ήταν στατιστικά σημαντικά, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να έχουν τύχει. 


    Μπορεί το ρόδι να μειώσει τη στένωση της καρωτιδικής αρτηρίας; 


    Μια μελέτη καλής ποιότητας από το 2004 σε ασθενείς με στένωση της καρωτιδικής αρτηρίας (στενές αρτηρίες) διαπίστωσε ότι ένα καθημερινό ποτήρι χυμού ροδιού των 50ml μείωσε κατά το ήμισυ τη ζημία που προκλήθηκε από την χοληστερόλη στην αρτηρία και επίσης μείωσε τη χοληστερόλη συσσώρευση. Ωστόσο, αυτά τα αποτελέσματα δεν είναι σαφώς κατανοητά και η μελέτη δεν έδειξε ποια είναι τα αποτελέσματα για συνθήκες όπως το εγκεφαλικό επεισόδιο. "Ένα ποτήρι χυμού ροδιού των 150ml μετράει ως μια από τις 5 ημέρες της ημέρας." "Σιγουρευτείτε ότι αποφύγετε τις μάρκες με πρόσθετη ζάχαρη." "Θα μπορούσατε επίσης να προσθέσετε σπόρους ροδιού σε κρύα πιάτα και σαλάτες γεύμα." 


    Τα οφέλη για την υγεία των ροδιών είναι αναρίθμητα και αυτό που τα καθιστά ξεχωριστά είναι ότι εκτός από το να είναι υγιεινά, είναι επίσης νόστιμα. Τα ρόδια έχουν αντιοξειδωτικές, και αντικαρκινικές ιδιότητες και λέγεται ότι αποτελούν καλή πηγή βιταμινών, ειδικά βιταμίνης Α, C και Ε, καθώς και φολικού οξέος. Αυτό το καταπληκτικό φρούτο αποτελείται από τρεις φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά όπως και το κρασί ή το πράσινο τσάι. 

    Το ρόδι είναι τόσο χρήσιμο για τη διατήρηση της αποτελεσματικής και υγιούς κυκλοφορίας του αίματος, που αρκετοί γιατροί προτείνουν να τρώνε ρόδια για να ανακτήσουν τη δύναμή τους μετά από μια μακρά ασθένεια. Ρόδια έχουν χρησιμοποιηθεί παραδοσιακά για την εκκαθάριση του δέρματος και τη μείωση της φλεγμονής, καθώς και για τη θεραπεία του πονόλαιμου. Άλλα οφέλη για την υγεία περιλαμβάνουν μια μεγάλη θεραπεία για καρδιακά προβλήματα, διαταραχές του στομάχου, καρκίνο, οδοντικά προβλήματα, οστεοαρθρίτιδα, αναιμία και διαβήτη. 

    Μπορείτε να τα πάρετε με τη μορφή χυμού ή μπορείτε να καταναλώσετε τους σπόρους, το σιρόπι, την πάστα, το νέκταρ ή το συμπύκνωμα. Τα σιρόπια ροδιού χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία χαλασμένων χόνδρων και προστατεύουν επίσης τα μωρά από εγκεφαλικές βλάβες που προκλήθηκαν κατά τη γέννηση. 

    Τα ρόδια βοηθούν το σώμα μας με πολλούς τρόπους από τη θεραπεία των προβλημάτων του στομάχου στη βελτίωση των στυτικών δυσλειτουργιών και πολλά άλλα. Το φλοιό, ο φλοιός και τα φύλλα ροδιού χρησιμοποιούνται για να ηρεμήσουν τις διαταραχές του στομάχου ή τη διάρροια που προκαλούνται από οποιοδήποτε είδος πεπτικού προβλήματος. Το τσάι που καταναλώνεται από τα φύλλα αυτών των καρπών βοηθά επίσης στη θεραπεία των προβλημάτων του πεπτικού συστήματος. 

    Ο χυμός ροδιού χρησιμοποιείται επίσης για τη μείωση προβλημάτων όπως η δυσεντερία και η χολέρα. Μια τακτική πρόσληψη χυμού ροδιού μπορεί να διατηρήσει μια καλή ροή αίματος στο σώμα. Λόγω αυτής της ιδιότητας, μειώνει στη συνέχεια τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Blogger
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Facebook

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Πόσα ξέρεις για το ρόδι; Rating: 5 Reviewed By: Βοτανολογικά
    Scroll to Top