• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Η σωστή διατροφή σύμφωνα με τη Βοτανολογία








     Γράφει ο Γιώργος Έλληνας 
               Βοτανολόγος 


    Για να αποκτήσουμε την υγεία μας είναι βασικό να δούμε από βοτανολογικής σκοπιάς τι πρέπει να τρώμε και τι όχι. Δυστυχώς θα ανακαλύψετε σύντομα ότι διατροφικές συνήθειες που θεωρούσατε υγιεινές όπως για παράδειγμα το γάλα και τα παράγωγα του, πρέπει να αφαιρεθούν από το διαιτολόγιο σας. Βασικά πρέπει να τρώμε (wholesome food) δηλαδή ευεργετικές τροφές, τροφές όπου δεν έχουν αλλοιωθεί από τον άνθρωπο, μη επεξεργασμένες. 

    Αυτές οι τροφές είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, σπόροι, οι ξηροί καρποί, μικρές ποσότητες από ψάρι και λίγο σπιτικό κοτόπουλο. Η διατροφή μας πρέπει να έχει τις αρχές της (mucusless Diet) δηλαδή δεν πρέπει να τρώμε τροφές που δημιουργούν βλέννες στον οργανισμό μας. Με αυτό τον τρόπο δεν θα καθαρίσουν μόνον οι πνεύμονες μας ,αλλά και όλα τα όργανα και όλο το κορμί μας από την κεφαλή μέχρι τα πόδια.

     Οι βασικές τροφές που πρέπει να αποφεύγετε είναι οι ακόλουθες: 


    Αλάτι : Για όσους είναι συνηθισμένοι να χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες άλατος αυτή η προσαρμογή θα είναι δύσκολη. Εμείς προτείνουμε να το αντικαταστήσετε με βότανα, όπως για παράδειγμα το μαύρο πιπέρι ή άλλα αρωματικά τα οποία είναι ευεργετικά στον οργανισμό. Προσοχή: δεν πρέπει να ψήνετε το πιπέρι μέσα στο φαγητό, γιατί σε ψηλές θερμοκρασίες χάνει τα θρεπτικά του χαρακτηριστικά. 

    Αυγά: Αυγό δεν πρέπει να τρώτε σε οποιαδήποτε μορφή και εάν είναι. 

    Ζάχαρη: Δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε καθόλου την άσπρη ζάχαρη ή οποία έχει περάσει από επεξεργασία με βαριά μέταλλα. Εναλλακτική λύση προτείνουμε μαύρη ζάχαρη, μέλι, χαρουπόμελο, φύλλα ξηρά η φρέσκα στέβιας, αγαύη ή μελάσα. 

    Κρέας: Αποφύγετε όλα τα κόκκινα κρέατα. Λίγο ψάρι και βιολογικό κοτόπουλο. Αυτά πρέπει να τα χρησιμοποιούμε όσο πιο λίγο γίνεται. Βασικά ο ανθρώπινος οργανισμός δεν έχει δημιουργηθεί για να καταναλώνει κρέας. Αυτό μπορούμε να το εξακριβώσουμε κάνοντας σύγκριση με άλλα θηλαστικά στην άγρια φύση. Για παράδειγμα το λιοντάρι που είναι σαρκοφάγο, έχει πολύ μικρό έντερο για γρήγορη χώνευση του κρέατος και άμεση αποβολή από τον οργανισμό. Το ανθρώπινο εντερικό σύστημα είναι πέρα των 9 μέτρων, άρα καταναλώνοντας κρέας αρχίζει ή σήψη στο έντερο πολύ σύντομα δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα υγείας στον ανθρώπινο οργανισμό. Ο γορίλλας είναι το πιο κοντινό θηλαστικό στον άνθρωπο, με 99% DNA το ίδιο με τον ανθρώπινο. Το συγκεκριμένο θηλαστικό τρέφεται με φρέσκα λαχανικά/φύλλα, φρούτα και ξηρούς καρπούς. Δεν έχει πρόβλημα οστεοπόρωσης, και ζει περίπου 120 χρόνια σε αντίξοες συνθήκες. 

    Γάλα: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τυρί, χαλούμι, γιαούρτι, μαργαρίνες και το γάλα, πρέπει να τα απαλλάξουμε από την διατροφή μας. Κανένα θηλαστικό δεν χρειάζεται γάλα πέρα των 18 μηνών. Μπορούμε να πάρουμε το ασβέστιο που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός από τα φυτά και βότανα. Παράδειγμα είναι ο ελέφαντας, όπου είναι ένα μεγάλο θηλαστικό με πολύ δυνατά κόκαλα και τρέφεται μόνο με φυτά. Σε αντικατάσταση του γάλακτος, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε γάλα από φυτά όπως το γάλα ρυζιού, γάλα φουντουκιού, γάλα καρύδας(εδώ να τονίσω ότι δυστυχώς η μεγάλη κατανάλωση γάλα καρύδας οδηγά σε καταστροφή τροπικών δασών). Προσωπικά το αγαπημένο μου είναι το γάλα από αμύγδαλα. Εξαίρεση εδώ είναι λίγη κατανάλωση από γιαούρτι όξινο (με μύκητες, προβιοτικά), κεφίρ, και το πρωτόγαλα (COLOSTRUM) 


    Αλεύρι : Όταν το αλεύρι ψηθεί σε ψηλές θερμοκρασίες, τότε αλλοιώνεται και μετατρέπεται σε τροφή που δημιουργεί στον οργανισμό βλέννες (mucus forming food). Αυτό σημαίνει ότι μετατρέπεται σε μία νεκρή μορφή τροφής χωρίς να έχει ζωή. Βασικά πρέπει να αποφεύγετε το επεξεργασμένο αλεύρι και να προτιμάτε πάντοτε το μη επεξεργασμένο. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε αλεύρι ολικής αλέσεως που έχει και αρκετές ίνες που βοηθούν αφάνταστα στην δυσκοιλιότητα. Να μην ξεχνούμε ότι 99% των ασθενειών ξεκινούν από την δυσκοιλιότητα. Μην προτιμάτε το άσπρο αλεύρι. 

    Μαργαρίνη: Πολλές φορές νιώθουμε ότι οι μαργαρίνες είναι πολύ υγιεινές ειδικά με τις διαφημίσεις όπου μιλούν για low cholesterol, φυτικές κτλ. Η πραγματικότητα είναι ότι αποτελούνται από ακόρεστα λίπη όπου ο οργανισμός δεν μπορεί να αφομοιώσει. 

    Καφεΐνη: Η καφεΐνη πρέπει να αποφεύγεται γιατί αυξάνει και τους παλμούς της καρδιάς και επίσης κάνει το αίμα από αλκαλικό σε όξινο (αcidic). 

    Οινόπνευμα : το οινόπνευμα δεν το χρειάζεται καθόλου ο ανθρώπινος οργανισμός. Το συκώτι χρειάζεται πολύ δουλειά για να μετατρέψει το οινόπνευμα σε αβλαβή ουσία για τον οργανισμό. Κάποιος ο οποίος τρέφεται υγιεινά δεν χρειάζεται καθόλου αλκοόλ. Θα έχετε ακούσει πολλές φορές ότι ένα σφηνάκι τζιβανία κάνει καλό στην χοληστερόλη. Ίσως να είναι ορθό για κάποιον που έχει διατροφή γεμάτο λιπαρά ίσως να τον βοηθήσει στην χοληστερόλη, άλλα ταυτόχρονα να του επηρεάσει το συκώτι. Σίγουρα όμως είναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε οινόπνευμα που να προέρχεται από φυτά παρά από συνθετικές ουσίες. 

    Κάπνισμα :αυτή και εάν είναι ή χειρότερη συνήθεια στον άνθρωπο. Αντί να χρησιμοποιήσουμε τα φυτά με σωστό τρόπο, τα καπνίζουμε δημιουργώντας εθισμό και προκαλώντας σοβαρότατες βλάβες στον οργανισμό. Εδώ να προσθέσω ότι το ηλεκτρονικό κάπνισμα είναι το ίδιο βλαβερό γιατί έτσι εισπνέουμε βλαβερές συνθετικές ουσίες. 


    Τι προτείνουμε να τρώτε : 

    ΟΣΠΡΙΑ : όλα τα είδη οσπρίων προτείνουμε να τα φουσκώνετε από το βράδυ για να ζωντανεύουν και να αρχίζουν να φυτρώνουν. Έτσι ενεργοποιούμε το DNA και τα ‘ζωντανεύουμε». Μετά τα ψήνουμε σε χαμηλές θερμοκρασίες. 
    ΛΑΧΑΝΙΚΑ: Πρέπει να χρησιμοποιούμε μεγάλες ποσότητες λαχανικών. Είναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε ωμές σαλάτες όπου αυτό μας το επιτρέπει το λαχανικό. Εκεί που πρέπει να το ψήσουμε, τότε πρέπει να το κάνουμε steam, σε χαμηλές θερμοκρασίες για να μην καταστρέψουμε τις βιταμίνες, ίνες, μέταλλα κτλ. 
    ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ : Τους ξηρούς καρπούς πρέπει να τους καταναλώνουμε ώμους κατά προτίμηση και χωρίς άλας. Επίσης είναι καλό για παράδειγμα τις αμυγδαλόκουνες να τις φουσκώνουμε 2-3 ημέρες στο ψυγείο και μετά να τις τρώμε. Τα πικραμύγδαλα είναι ωφέλημα για τούς διαβητικούς αλλά μόνον 5 την ημέρα. Εάν κάποιος ενήλικας φάει 5 και πάνω τότε υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή του . (να κορτώσει νούρον ή να κουτσίσει την σύκλα) 

    ΣΠΟΡΟΥΣ :Είναι καλά να καταναλώνουμε ωμούς σπόρους και ιδιαίτερα για τους άντρες είναι καλά να καταναλώνουμε τους κολοκυθόσπορους. Άντρας που καταναλώνει κολοκυθόσπορους δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα προστάτη. Φυσικά όλοι οι σπόροι είναι ωφέλιμοι για τον άνθρωπο όπως ηλιόσπορος κ.α 

    ΦΡΟΥΤΑ: Tα φρούτα είναι η μεγαλύτερη πηγή ωφέλιμων ουσιών για τον οργανισμό. Προσοχή τα φρούτα δεν πρέπει να καταναλώνονται μαζί με το φαγητό αλλά μόνα τους. Επίσης πρέπει κάθε φορά να τρώμε ένα είδος φρούτου. Η φρουτοσαλάτα είναι μόνον για εκείνους που έχουν γερά στομάχια. Επίσης πρέπει να καταναλώνουμε τα φρούτα της εποχής, όπως δηλαδή ο θεός, ή φύση τα έχει ετοιμάσει για μάς. Για παράδειγμα το καρπούζι .Είναι φρούτο του καλοκαιριού γιατί έχει αρκετά υγρά που χρειάζεται ο οργανισμός στην ζέστη. Το χειμώνα έχουμε τα εσπεριδοειδή, πλούσια σε βιταμίνες ειδικά C που μας προστατεύουν από τα κρυολογήματα. 

    ΧΥΜΟΥΣ: (juicing) : Ωφέλεια των χυμών, ειδικά των φρούτων, αλλά και των λαχανικών (τριφύλλι) Alfa Alfa, επίσης το παντζάρι, κ.α Σημαντικοί είναι οι πράσινοι χυμοί όπως μαρούλι, σέλινο, τριφύλλια κ.α 

    ΟΤΑΝ ΠΙΝΟΥΜΕ ΠΡΑΣΙΝΟ ΧΥΜΟ ΓΕΜΑΤΟ ΧΛΩΡΟΦΥΛΛΗ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ  ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ. 
    ΠΙΝΟΥΜΕ ΤΟ «ΑΙΜΑ» ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ ΓΕΜΑΤΟ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ. 


     

             ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ (ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ) 

    1. Αντικατέστησε τους καφέδες, αναψυκτικά και αλκοόλ με φρέσκους χυμούς φρούτων ή λαχανικών που κατασκευάζεις στο αποχυμωτή σου. 

    2. Προτίμησε ψάρια αντί κρέας. Προσπάθησε να αντικαταστήσεις το κρέας με το ψάρι και τα όσπρια. 

    3. Απόφυγε τα τηγανιτά φαγητά. Προσπάθησε να παρασκευάζεις τα φαγητά στην σχάρα ή στον ατμό. Ότι δεν χρειάζεται ψήσιμο προτίμα την ωμοφαγία. 

    4. Τρώγε όσο μπορείς πιο πολλά φρούτα. Ενδιάμεσα των γευμάτων να τρως φρούτα αντί γλυκά. Μπορείς επίσης το βραδινό φαγητό να το αντικαταστήσεις με ½ εώς ¾ του κιλού με κάποιο ώριμο φρούτο που σου αρέσει. 

    5. Προσπάθησε σε όλα τα γεύματα να έχεις μπόλικη σαλάτα στο τραπέζι και για να την κάνεις νόστιμη βάζε μέσα αρωματικά βότανα (καρυκεύματα που έχουν πάρα πολλές θεραπευτικές ιδιότητες) όπως ρίγανη, δυόσμο, βασιλικό, κόλιαντρο, κανέλα Κεϋλάνης κ.α 

    6. Χρησιμοποίησε χαρουπόμελο, μέλι, στέβια φύλλα (όχι άσπρη στέβια), μελάσα, αγαύη αντί άσπρη ζάχαρη. Απόφυγε τα neutral sweet δηλαδή αντικατάστατα της ζάχαρης που περιέχουν ασπαρτάμη και καταστρέφουν τα κύτταρα του εγκεφάλου. 

    7. Γιαούρτι τρώμε μόνο λίγο του προβάτου ή της κατσίκας, το παραδοσιακό ξινό που έχει προβιοτηκά, και το κεφίρ. 

    8. Τρώτε λιτά. 

    9. Μην παρατρώς. Να σηκώνεσαι από το τραπέζι και να αισθάνεσαι ανάλαφρος. 

    10. Δεν πρέπει να παραψήνουμε τις τροφές μας ειδικά τα λαχανικά.

     11. Μάσα αργά, ευχάριστα. Όσον περισσότερο μασάζ την τροφή σου, τόσο λιγότερο θα τρως. 

    12. Απόλαυσε και εκτίμησε κάθε μπουκιά συνειδητά. Όχι αφηρημένο μάσημα. 

    13. Βλέπε τι τρως ! Όχι φαγητό μπροστά στην τηλεόραση. 

    14. Αρνήσου να φας οτιδήποτε δεν ικανοποιεί τις ανάγκες του σώματος σου.

     ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ 
    1. ΤΑ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ 
    2. ΤΑ ΕΝΤΟΣΘΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 
    3. ΤΙΣ ΚΟΝΣΕΡΒΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΘΕΤΙ ΤΟΥ ΚΟΥΤΙΟΥ 
    4. ΤΙΣ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ, ΤΑ ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ, ΤΑ ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ, ΤΑ ΤΣΙΠΣ. 
    5. ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ 
    6. ΤΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΓΕΥΜΑΤΑ
     7. ΤΟ ΑΣΠΡΟ ΨΩΜΙ, ΖΑΧΑΡΗ, ΑΣΠΡΟ ΡΥΖΙ
     8. ΤΙΣ ΠΑΡΑΨΗΜΕΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ 
    9. ΤΑ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ 
    10. ΤΟΝ ΚΑΦΕ. 

    ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ Ή ΑΓΡΙΑ ΒΟΤΑΝΑ, ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΑΠΟ ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΑ. 


    Ο απόλυτος οδηγός για τα βότανα και τις χρήσεις της
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    1 σχόλια:

    Item Reviewed: Η σωστή διατροφή σύμφωνα με τη Βοτανολογία Rating: 5 Reviewed By: Βοτανολογικά
    Scroll to Top