• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Τα πάντα για την πιπερόριζα-τζίντζερ


    Γράφει η Έλενα Πέτρου Βοτανολόγος 

    Ως ένα από τα πιο χρησιμοποιημένα διατροφικά καρυκεύματα στον κόσμο ειναι η Πιπερόριζα. Είναι Βότανο ευπροσάρμοστο, εύκολο στη χρήση και έχει συσχετιστεί με τα πάντα, από το κτύπημα ασθένειας κίνησης έως την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου. Τα οφέλη για την υγεία του τζίντζερ οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στα αντιοξειδωτικά, τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και το περιεχόμενο των θεραπευτικών ουσιών όπως το τζίντζερ, το τσάγκα, η παραδόλη και η ζιργκόνη. Έτσι η πιπερόριζα είναι ένα εξαιρετικό βότανο το οποίο πρέπει να το ενσωματώσετε στη διατροφή σας 

    Τι είναι όμως η Πιπερόριζα; Είναι  γνωστό ως Zingiber officinale,  ένα ανθοφόρο φυτό που συνδέεται στενά με το κουρκούμη και το καρδάμο. Το τζίντζερ προέρχεται από ριζώματα, τα οποία είναι υπόγειοι μίσχοι που αναπτύσσονται οριζόντια και σχηματίζουν ρίζες προς τα κάτω ενώ φύλλα και νέοι μίσχοι βλασταίνουν στην κορυφή. Στη συνέχεια σχηματίζονται μπουμπούκια σε διαστήματα κατά μήκος κάθε στελέχους.

    Τα οφέλη για την υγεία του τζίντζερ είναι καλά τεκμηριωμένα και το τζίντζερ έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο τον κόσμο ως φυσική θεραπεία για χιλιάδες χρόνια λόγω των δυνατών και αποτελεσματικών, φαρμακευτικών του ιδιοτήτων. Μπορεί να βρεθεί σε φρέσκια, αλεσμένη ή κάψουλα μορφή κυρίως στα βιολογικά καταςστήματα,- ή ακόμα και ως αιθέριο έλαιο τζίντζερ - και συνδέεται με μια εκτεταμένη λίστα των οφελών για την υγεία των τζίντζερ. 

    Διατροφή: Το τζίντζερ περιέχει μια ποικιλία από πολλές σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα. Περιέχει επίσης , μια ένωση με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που έχει συνδεθεί με πολλά μοναδικά οφέλη για την υγεία Εκτός από τα θρεπτικά συστατικά που αναφέρονται παραπάνω, το τζίντζερ περιέχει επίσης μια μικρή ποσότητα ασβεστίου, ψευδαργύρου, παντοθενικού οξέος, ριβοφλαβίνης και θειαμίνης. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν πολύ μικρό μέρος τζίντζερ, οπότε πρέπει να συνδυαστεί με μια ποικιλία άλλων θρεπτικών συστατικών για να καλύψουν τις ανάγκες μας σε μικροθρεπτικά συστατικά. 


    Οφέλη από την χρήση Πιπερόριζας: 

    1. Βοηθά στην αντιμετώπιση της ναυτίας Χρησιμοποιείται ιστορικά ως φυσικό φάρμακο για τη θαλάσσια ασθένεια και την πρωινή ασθένεια, η τζίντζερ είναι ίσως πιο γνωστή για την ικανότητά της να θεραπεύει τη ναυτία. (Ακόμα κ ένα μπισκότο με Ginger βοηθά) Μια ανασκόπηση εξέτασε τα αποτελέσματα 12 μελετών που αποτελούνταν από 1.278 έγκυες γυναίκες και διαπίστωσε ότι η τζίντζερ ήταν αποτελεσματική στη μείωση των συμπτωμάτων της ναυτίας με ελάχιστο κίνδυνο εμφάνισης παρενεργειών. Επιπλέον, μια άλλη μελέτη από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ έδειξε ότι το τζίντζερ συνέβαλε στη μείωση της σοβαρότητας της ναυτίας στους ασθενείς που έλαβαν χημειοθεραπεία. 

    2. Καταπολεμά τις μυκητιακές λοιμώξεις Οι μυκητιασικές λοιμώξεις προκαλούν μια ευρεία ποικιλία καταστάσεων, από τη μόλυνση ζύμης σε κνησμό και το πόδι του αθλητή. Ευτυχώς, το τζίντζερ έχει ισχυρές αντιμυκητιακές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν με ασφάλεια και με επιτυχία να εξαλείψουν τους μύκητες που προκαλούν ασθένειες. 

    3. Προστατεύει από το έλκος στομάχου Το έλκος του στομάχου, είναι επώδυνες πληγές που σχηματίζονται στην επένδυση του στομάχου και προκαλούν συμπτώματα όπως δυσπεψία, κόπωση, καούρα και κοιλιακή δυσφορία. Αρκετές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το τζίντζερ θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη του σχηματισμού έλκους στομάχου. Στην πραγματικότητα, μία μελέτη σε ζώα του 2011 έδειξε ότι η σκόνη τζίντζερ προστατεύεται από τα επαγόμενα από ασπιρίνη έλκη στομάχου μειώνοντας τα επίπεδα των φλεγμονωδών πρωτεϊνών και εμποδίζοντας τη δραστηριότητα των ενζύμων που σχετίζονται με την ανάπτυξη του έλκους. 

    4. Διευκολύνει τους έμμεσους πόνους Δυστυχώς, οι δυσμενείς παρενέργειες όπως ο πόνος, οι κράμπες κατά την περίοδο και οι πονοκέφαλοι συνήθως συνδέονται με την εμμηνόρροια για πολλές γυναίκες. Ενώ μερικοί απευθύνονται σε φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή για να παρέχουν ανακούφιση από τα συμπτώματα, οι φυσικές θεραπείες όπως το τζίντζερ μπορούν να είναι εξίσου χρήσιμες για την εξάλειψη του πόνου της εμμηνόρροιας. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Εναλλακτικής και Συμπληρωματικής Φαρμακευτικής, έδειξε ότι το τζίντζερ ήταν εξίσου αποτελεσματικό στη μείωση του πόνου της περιόδου ως φαρμάκων όπως η ιβουπροφαίνη και το μεφαναμικό οξύ. Μια άλλη μελέτη το 2009 είχε παρόμοια ευρήματα, αναφέροντας ότι το τζίντζερ ήταν σε θέση να μειώσει τόσο την ένταση όσο και τη διάρκεια του πόνου. 

    5. Μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη του καρκίνου Ένα από τα πιο εντυπωσιακά οφέλη του τζίντζερ είναι οι αντικαρκινικές ιδιότητές του, χάρη στην παρουσία μιας ισχυρής σύνθεσης που ονομάζεται 6-gingerol. Μελέτες με δοκιμαστικούς σωλήνες δείχνουν ότι το τζίντζερ και τα συστατικά του μπορεί να είναι αποτελεσματικά στην παρεμπόδιση της ανάπτυξης και ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων για τον καρκίνο των ωοθηκών, του παγκρέατος και του προστάτη. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες έρευνες για τον προσδιορισμό του τρόπου μετασχηματισμού των αντικαρκινικών ιδιοτήτων του τζίντζερ στους ανθρώπους.

    6. Δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα Η πιπερόριζα βελτιώνει τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας πιπερόριζας μειώνει την πιθανότητα εγκεφαλικού επεισοδίου, αναστέλλοντας την εναπόθεση των λιπαρών στις αρτηρίες. Επίσης μειώνει τις βακτηριακές λοιμώξεις στο στομάχι, και βοηθάει στην ανακούφιση από τον έντονο βήχα και τους ερεθισμούς του λαιμού. 

    Αυτά είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα της πιπερόριζας. Ο τρόπος λήψης της εξαρτάται από τον κάθε ένα από εμάς. Μερικοί αναφέρουν ότι δύο κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένη πιπερόριζα σε ένα φλιτζάνι νερό 2-3 φορές την ημέρα είναι ιδανικές για όταν νοιώθετε αδιάθετοι και θα σας κάνει να νοιώσετε αμέσως καλύτερα. Πολλοί προτιμούν να την αναμιγνύουν και με μέλι για να καταπολεμήσουν ένα κρυολόγημα και την καταναλώνουν αρκετές φορές την ημέρα.
      Υπάρχει και σε φυτικές καψουλες για εύκολη κατάποση. 

    Πώς το βρίσκουμε στην αγορά: 
    • Σε ρίζα.
    • Σε σκόνη (μπαχαρικό που προέρχεται από αποξηραμένη πιπερόριζα κατόπιν ειδικής επεξεργασίας). • Σε σιρόπι. 
    • Σε αιθέριο έλαιο.
    • Σε κάψουλα. 
    • Σε βάμμα. 

    Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη μαγειρική (σουπες σάλτσες σαλάτες, κοτόπουλο, μπιφτέκια φασολάκια) και στη ζαχαροπλαστική (μπισκότα, κουλουράκια, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με μέλι). Δεδομένου όλων των πλεονεκτημάτων της πιπερόριζας και της διαθεσιμότητας της, συστήνεται από όλους η κατανάλωση της. Για την καθημερινότητά μας μπορούμε ακόμα να την αναμίξουμε και με ροφήματα όπως το πράσινο τσάι.
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Blogger
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Facebook

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Τα πάντα για την πιπερόριζα-τζίντζερ Rating: 5 Reviewed By: Βοτανολογικά
    Scroll to Top