• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Kale – Μπρόκολο: η αντιοξειδωτική βόμβα




    Τι θα λέγατε αντί του κλασικού μπρόκολου να δοκιμάζατε ένα διαφορετικό, το οποίο έχει περισσότερο σίδηρο από το κρέας, περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και 10 φορές περισσότερη βιταμίνη C από το σπανάκι;

    Αν και ανήκει στα μπρόκολα το Kale είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία από μόνο του. Πρόκειται για ένα φυτό το οποίο εκτός ότι θεωρείται SuperFood έχει πολλά πλεονεκτήματα που το κάνουν αγαπητό. Για παράδειγμα σε αντίθεση με τα υπόλοιπα του είδους τους δεν τρώμε τα μπουμπούκια αλλά μόνο τα φύλλα του, έτσι για τον λόγο αυτό δεν υπάρχει και τόσο περιορισμός στο πότε θα το φυτέψουμε καθώς ακόμα και να ανθήσει δεν μας εμποδίζει τίποτα στο να κόψουμε φύλλα προς κατανάλωση.

    Ένα φλιτζάνι kale περιέχει 36 θερμίδες, 5 γραμμάρια φυτικών ινών και 15% των ημερήσιων αναγκών μας σε ασβέστιο και βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη), 40% του μαγνησίου, 180% της βιταμίνης Α, 200% της βιταμίνης C και 1,020% του βιταμίνης Κ. Αποτελεί επίσης μια καλή πηγή των μετάλλων χαλκού, καλίου, σιδήρου, μαγγανίου, και φωσφόρου.

    Η ιστορία μας λέει ότι η καλλιέργεια του kale μετρά κοντά στα 2.000 χρόνια και ότι το παραγνωρισμένο αυτό λαχανικό αποτελούσε την κύρια διατροφή μας μέχρι το Μεσαίωνα. Το φυλλώδες kale που είναι επίσημα γνωστό με την ονομασία «brassica oleracea», ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών και συγγενεύει με το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελών, το ραπανάκι και άλλα θρεπτικά και πολύ πιο οικεία σε εμάς λαχανικά.

    Η καλλιέργεια του kale δεν απαιτεί ιδιαίτερη εξειδίκευση και χαρακτηρίζεται ως μάλλον εύκολη. Η φύτευση των σπόρων γίνεται από τις αρχές της άνοιξης μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού και χρειάζονται συχνό πότισμα μεν, αλλά χωρίς υπερβολές. Το φυτό ευδοκιμεί σε ψυχρές θερμοκρασίες και εάν το φροντίσουμε με καλό λίπασμα μπορεί να «δίνει» φύλλα όλο το χειμώνα. Βασικοί εχθροί του «δηλώνουν» το σκουλήκι του λάχανου, η κάμπια, ο ψύλλος-σκαθάρι και οι αφίδες.

    Όταν το φύλλωμά του φτάσει το μέγεθος ενός χεριού, είναι έτοιμο για συγκομιδή. Τα πιο τρυφερά φύλλα είναι ιδανικά να δώσουν γεύση σε ωμές σαλάτες, ενώ τα μεγαλύτερα κόβονται και μαγειρεύονται όπως το σπανάκι, αφού πρώτα φυσικά αφαιρεθούν τα σκληρά μέρη τους.

    Οι περισσότερες ποικιλίες kale τείνουν να πικρίζουν πολύ γρήγορα, γι’ αυτό και πρέπει να πλένεται πολύ καλά πριν την κατανάλωση και να μη μένει στο ψυγείο μας παραπάνω από δύο με τρεις μέρες από την ημέρα της αγοράς. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι φυλάσσεται όπως οποιοδήποτε άλλο πράσινο λαχανικό, μέσα σε πλαστική σακούλα στη συντήρηση.


    Πηγή: naturanrg.gr-froutonea.gr
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Blogger
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Facebook

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Kale – Μπρόκολο: η αντιοξειδωτική βόμβα Rating: 5 Reviewed By: Βοτανολογικά
    Scroll to Top