• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Φράπα: Οι αμέτρητες θεραπευτικές της ιδιότητες




    Το πόμελο ή φράπα είναι ένα φρούτο με πολλαπλές ιδιότητες, πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα, ενώ έχει περίπου 72 θερμίδες στα 190 γρ. φρούτου. To πόμελο ή φράπα είναι σίγουρα το μεγαλύτερο όλων των εσπεριδοειδών. Ανήκει στην οικογένεια Citrus grandis. Είναι σφαιρικό ή και επίμηκες με διάμετρο 15-15 εκ., έχει βάρος 700 γρ. μέχρι 2 κιλά και η εξωτερική του χοντρή κίτρινη φλούδα είναι σκληρή, η οποία ξεκολλάει εύκολα από τη σάρκα. Το πόμελο εσωτερικά έχει μια λευκή σπογγώδη ψίχα που περικλείει τη νόστιμη κιτρινορόζ σάρκα με την έντονη, δροσερή γεύση, που μερικές φορές χρειάζεται ζάχαρη για να νοστιμέψει.

    Αν και μοιάζουν με τα γκρέιπφρουτ, τα αυθεντικά πόμελο δεν είναι υβρίδια του γκρέιπφρουτ αλλά είδος ξεχωριστό. Είναι, επίσης, γνωστά ως shaddocks, από το όνομα του καπετάνιου που τα έφερε από την Πολυνησία στις Δυτικές Ινδίες. Τα σημερινά πόμελο είναι μικρότερα, πιο στρογγυλά και με πιο μαλακή φλούδα και αποτελούν διασταύρωση των αυθεντικών πόμελο με τα γκρέιπφρουτ.
     

    Πόμελο ποικιλίες

    Υπάρχουν τρία είδη πόμελο, το λευκό, το κόκκινο και το ροζ σε 14 ποικιλίες, από τις οποίες οι πιο γνωστές είναι της Ταϊλάνδης, της Ιαπωνίας, της Ινδονησίας, του Ισραήλ, της Ταϊτής καθώς και τα υβρίδια που δημιουργήθηκαν στην Καλιφόρνια.

    Λευκό πόμελο: ανήκει στην οικογένεια Citrus Grand και πρόκειται για μια ποικιλία που καλλιεργείται στο Ισραήλ. Στην πραγματικότητα είναι τεράστια και μοναδικά φρούτα, χυμώδη, με εξαιρετικά χοντρή φλούδα, γλυκιά σάρκα καθώς και μοναδικό άρωμα. Τα λευκά πόμελο συλλέγονται από τα μέσα Οκτωβρίου έως και τα μέσα Μαΐου.

    Κόκκινο πόμελο: είναι μια ποικιλία με μαλακή και λεπτότερη φλούδα, ροζ και συμπαγή σάρκα, με ελαφρώς πικρή και ξινή γεύση. Περιέχει μεγάλη ποσότητα σε βιταμίνη C, καθώς και κάλιο, προέρχεται από τη Μαλαισία και πιστεύεται επίσης ότι είναι ο πρόγονος του γκρέιπφρουτ. Το κόκκινο πόμελο ωριμάζει από το Σεπτέμβριο έως και τον Ιανουάριο.

    Ροζ πόμελο: αποτελείται από πολυάριθμους σπόρους και είναι πολύ γλυκό και ζουμερό.
    Πόμελο θρεπτικά συστατικά
    Ο λόγος που τα πόμελος είναι δημοφιλή στο εξωτερικό οφείλεται στην πολύ ισχυρή θρεπτική τους αξία, όπως βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Το πόμελο είναι πολύ καλή πηγή σε βιταμίνη C, κάλιο, φυτικές ίνες, βιταμίνη Β6 και μαγνήσιο.
     

    Οφέλη για την υγεία  

    Ανοσοποιητικό σύστημα: Αν και μια μερίδα πόμελο (190 γρ.) είναι μικρότερη από ένα ολόκληρο φρούτο, λαμβάνοντας υπόψη πόσο μεγάλα είναι, μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνη C κατά 193%. Αυτή η σημαντική πηγή βιταμίνης C έχει χρησιμοποιηθεί για πολλές γενιές στη Νοτιοανατολική Ασία για την άμεση ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η βιταμίνη C δρα ως αντιοξειδωτική ουσία αυξάνοντας τη δραστικότητα των λευκών αιμοσφαιρίων και μειώνοντας τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να βλάψουν τα συστήματα οργάνων του σώματος. Επιπλέον, βοηθά στην καταπολέμηση των μολύνσεων που οδηγούν σε κρυολογήματα, βήχα, πυρετό, και πιο σοβαρά συμπτώματα ιογενών, μικροβιακών και βακτηριακών λοιμώξεων.  
    Πέψη: Τα περισσότερα φρούτα περιέχουν υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, και τα πόμελος δεν αποτελούν εξαίρεση. Μια μερίδα πόμελο (σάρκα μόνο), παρέχει περίπου το 8% των ημερήσιων αναγκών σε φυτικές ίνες. Αυτό προάγει την υγιή πέψη και εξαλείφει προβλήματα όπως δυσκοιλιότητα και διάρροια. Αρτηριακή πίεση: Το πόμελο είναι μια πολύ καλή πηγή καλίου, και κάθε μερίδα (190 γρ.) παρέχει περίπου 12% των ημερήσιων αναγκών. Το κάλιο είναι αγγειοδιασταλτικό, δηλαδή προκαλεί χαλάρωση των αγγείων με αποτέλεσμα να μειώνονται οι αγγειακές αντιστάσεις, η αρτηριακή πίεση και το αίμα ρέει με μεγαλύτερη ευκολία σε ολόκληρο το σώμα. Συνεπώς, μειώνει τις πιθανότητες αθηροσκλήρωσης, καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.  
    Κράμπες: Το κάλιο είναι επίσης σημαντικό για την ισορροπία των υγρών στο σώμα, η οποία αποτελεί μια βασική πτυχή της μυϊκής κράμπας και της δυσκαμψίας. Έτσι, η συχνή κατανάλωση πόμελο συμβάλει στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών φαίνεται αποτρέποντας τις μυϊκές κράμπες.  
    Υγεία των οστών: η πρόσληψη καλίου έχει συνδεθεί με την οστική πυκνότητα, καθώς δρα ανασταλτικά στην αποσύνθεση των οστών. Ως εκ τούτου, το πόμελο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και γενικότερα στην υγεία των οστών σε ολόκληρο το σώμα.  
    Αντιγήρανση: Τα μεγάλα επίπεδα βιταμίνης C που περιέχονται στο πόμελο, δρουν ως αντιοξειδωτικά, τα οποία μειώνουν τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν την υποβάθμιση του δέρματος και τα σημάδια της πρόωρης γήρανσης, όπως ρυτίδες, χαλάρωση του δέρματος κ.α. Η καθημερινή και συνιστώμενη πρόσληψη βιταμίνης C μπορεί να το αποτρέψει αυτό, καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C όπως το πόμελο! Επιπλέον, το πόμελο περιέχει σπερμιδίνη, μια σπάνια φυσική ουσία που στην πραγματικότητα βρίσκεται στο ανθρώπινο σπέρμα, εξ ου και το όνομα, η οποία δεν επιτρέπει την εκδήλωση καρκινικών κυττάρων, ενώ επιδρά αντιγηραντικά, σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες.  
    Απώλεια βάρους: το πόμελο περιέχει ακετυλική τρανσφεράση καρνιτίνης (Acetyl L-Carnitine), η οποία συμβάλλει στο μεταβολισμό του λίπους, καθώς η λειτουργία της ως μεταφορέας λιπαρών οξέων από τις λιποαποθήκες στα κύτταρα, βοηθά στο ρυθμό κατά τον οποίο το σώμα εκμεταλλεύεται το λίπος για ενέργεια. Αυτό σημαίνει καλύτερη μεταβολική λειτουργία, διαχείριση του λίπους από το σώμα και σε συνδυασμό με ισορροπημένη υποθερμιδική διατροφή βοηθάει στην απώλεια βάρους.  

    Επιλογή, Συντήρηση, Χρήση  

    Πως διαλέγω καλό πόμελο

    Διαλέξτε βαρύ πόμελο, διότι όσο πιο βαρύ τόσο πιο γευστικό και ζουμερό είναι. Θα πρέπει να έχει λεία φλούδα χωρίς χτυπήματα ή μαλακά σημεία.
     
    Πως να το συντηρείτε

    Τα πόμελος συνήθως διατηρούνται σε θερμοκρασία δωματίου για περίπου μια με δυο εβδομάδες. Μπορούν να διατηρήσουν τη φρεσκάδα τους για 3 εβδομάδες εφόσον φυλαχτούν στο καλάθι των φρούτων-λαχανικών στο ψυγείο. Ο χυμός καθώς και το ξύσμα των πόμελος μπορούν να διατηρηθούν στην κατάψυξη.
     

    Προτεινόμενος τρόπος κατανάλωσης

    Η κατανάλωση του πόμελο είναι σχεδόν παρόμοια με την κατανάλωση των άλλων εσπεριδοειδών, τουλάχιστον όσον αφορά την σάρκα του. Μία διαφοροποίηση υπάρχει στο ξεφλούδισμά του, επειδή έχει παχύτερη φλούδα σε σχέση με τα άλλα εσπεριδοειδή. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας ένα καλό μαχαίρι, θα μπορέσετε να το καταναλώσετε ακριβώς το ίδιο όπως ένα πορτοκάλι. Το πόμελο μπορείτε να το ξεφλουδίσετε, να το τεμαχίσετε και να το φυλάξετε σε ένα μπολ στο ψυγείο, έτσι ώστε να το καταναλώνετε σαν σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας.
     

     
    Είναι γνωστό σε όλους ότι το πόμελο γίνεται καταπληκτικό γλυκό κουταλιού. Όμως  μπορεί να προστεθεί σε γιαούρτι ή σε smoothies. Επιπλέον μπορεί να γίνει νοστιμότατη μαρμελάδα.

    Το πόμελο τρώγεται και σε σαλάτα φρούτων ή λαχανικών. Η σαλάτα πόμελο είναι ίσως η πιο γνωστή στην Ταϊλάνδη. Η συγκεκριμένη σαλάτα είναι πραγματικά μια νοστιμότατη σαλάτα.
     
    Ασφάλεια

    Το πόμελο όπως και τα άλλα εσπεριδοειδή, περιέχει στη φλούδα συστατικά που ερεθίζουν το δέρμα, όπως λιμονένιο και τερπένια, κιτράλη, αλδεΰδες, γερανιόλη, και λιναλοόλη, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν δερματίτιδα σε άτομα έρχονται σε υπερβολική επαφή με τα έλαια του εξωτερικού φλοιού. Μία ή περισσότερες ουσίες που περιέχονται στο πόμελο και στο χυμό του μπλοκάρουν τη δράση του κυτοχρώματος Ρ450 και του ενζύμου CYP3A4 και επιδρά στο μεταβολισμό των φαρμάκων στο συκώτι και στο έντερο. Μερικά από τα φάρμακα που αλληλοεπιδρούν με το πόμελο είναι amiodarone, dronedarone, terfenadine, diphenhydramine, astemizole, simvastatin, lovastatin, dextromethorphan, buspirone cisapride και lipitor.
     

    Πηγή: mydiatrofi.gr
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Blogger
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Facebook

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Φράπα: Οι αμέτρητες θεραπευτικές της ιδιότητες Rating: 5 Reviewed By: Βοτανολογικά
    Scroll to Top