• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Πως τα Μ.Μ.Μ και το φρεσκομαγειρεμένο φαγητό προστατεύουν από πίεση και διαβήτη.



    Ποιο είναι το μυστικό για καλή υγεία μέχρι τα βαθιά μας γηρατειά; Ως φαίνεται οι μετακινήσεις με τα πόδια και με μέσα μαζικής μεταφοράς και η καθημερινή κατανάλωση σπιτικού φαγητού, σύμφωνα με τρεις νέες μελέτες.

    Η πρώτη από αυτές διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και έδειξε ότι τουλάχιστον 11 σπιτικά μεσημβρινά και βραδινά γεύματα την εβδομάδα μειώνουν κατά 13% τον κίνδυνο τύπου 2 διαβήτη.

    Παρομοίως, επιστήμονες από την Ιαπωνία ανακάλυψαν πως οι μετακινήσεις με λεωφορεία, τραμ και μετρό μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη, αλλά και τον κίνδυνο υπέρτασης και παχυσαρκίας.

    Επιστήμονες από τον Καναδά, τέλος, διαπίστωσαν πως όσοι ζουν σε γειτονιές όπου εύκολα πηγαίνουν με τα πόδια στα μαγαζιά, έχουν κατά 50% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν υπέρταση.

    Τα ευρήματα των τριών μελετών συνδυαστικά μεταξύ τους υποδηλώνουν ότι η έστω και μικρή απόσταση που διανύει κανείς από την στάση του λεωφορείου ή του μετρό έως το σπίτι, το σχολείο ή τη δουλειά του μπορεί να ωφελήσει σημαντικά την υγεία του, ενώ η αντικατάσταση του φαγητού από την καφετέρια ή το φαστ φουντ με σπιτικό, μπορεί να διατηρήσει το βάρος και τον κίνδυνο νοσήσεως σε υγιή επίπεδα.

    Οι τρεις μελέτες παρουσιάσθηκαν στην επιστημονική σύνοδο της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιάς (ΑΗΑ) Scientific Sessions 2015, που διεξάγεται στο Ορλάντο της Φλόριντα.

    Η μελέτη του Χάρβαρντ...

    Για να εξετάσουν τα δυνητικά οφέλη από το σπιτικό φαγητό, οι επιστήμονες από την Σχολή Δημοσίας Υγείας T.H. Chang του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ ανέλυσαν στοιχεία από σχεδόν 100.000 εθελοντές τους οποίους παρακολούθησαν επί περισσότερα από 36 χρόνια.

    Κανένας από τους εθελοντές δεν έπασχε από διαβήτη, καρδιαγγειακή νόσο ή καρκίνο κατά την έναρξη της μελέτης.

    Στο τέλος της περιόδου παρακολούθησης οι ερευνητές διαπίστωσαν πως όσοι καθημερινά έκαναν στο σπίτι δύο από τα τρία βασικά γεύματα της ημέρας (ή συνολικά 11 έως 14 γεύματα την εβδομάδα) είχαν κατά 13% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν τύπου 2 διαβήτη.

    ...της Οσάκα...

    Εν τω μεταξύ, επιστήμονες από το Κέντρο Αξιολόγησης της Υγείας Μοριγκούτσι, στην Οσάκα της Ιαπωνίας, παρακολούθησαν την πορεία της υγείας 5.908 εθελοντών, μέσης ηλικίας 52 ετών.

    Όσοι πήγαιναν καθημερινά στη δουλειά τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς είχαν κατά 34% λιγότερες πιθανότητες διαβήτη, κατά 27% λιγότερες πιθανότητες υπέρτασης και κατά 44% λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι, σε σύγκριση με όσους πήγαιναν στη δουλειά με το αυτοκίνητό τους.

    Το παράδοξο είναι πως διέτρεχαν επίσης μικρότερο κίνδυνο διαβήτη, υπέρτασης και παχυσαρκίας σε σύγκριση με όσους πήγαιναν στη δουλειά με τα πόδια ή με το ποδήλατο.

    Οι ερευνητές εικάζουν ότι ίσως αυτό οφείλεται στο ότι όσοι πάνε στη δουλειά με τα πόδια ή με το ποδήλατο είθισται να διανύουν μικρές αποστάσεις, οι οποίες προφανώς είναι μικρότερες από εκείνες που απαιτούν λεωφορείο, τραμ ή μετρό.

    ...και του Τορόντο

    Η τρίτη μελέτη διεξήχθη σε 1.057 ζεύγη ενηλίκων που μετακόμισαν από γειτονιές όπου είχαν λίγες δυνατότητες για ψώνια με τα πόδια σε παρόμοιες γειτονιές ή σε γειτονιές με όλα τα καταστήματα σε ακτίνα... βολής.

    Όπως διαπίστωσαν, όσοι μετακόμισαν σε γειτονιές όπου μπορούσαν να «πεταχτούν» με τα πόδια για να ψωνίσουν κάτι που χρειάζονταν, είχαν κατά 54% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν μακροπρόθεσμα υπέρταση, σε σύγκριση με όσους αναγκάζονταν να χρησιμοποιούν για το παραμικρό το αυτοκίνητό τους.

    Η μελέτη αυτή διεξήχθη από επιστήμονες του Ινστιτούτου Κλινικών Αξιολογικών Επιστημών (ICES) στο Τορόντο.

    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Blogger
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Facebook

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Πως τα Μ.Μ.Μ και το φρεσκομαγειρεμένο φαγητό προστατεύουν από πίεση και διαβήτη. Rating: 5 Reviewed By: botanologika.gr
    Scroll to Top