• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Οι Ορμόνες του θυρεοειδούς μας είναι το «γκάζι» του μεταβολισμού μας.

    Όταν λειτουργεί λιγότερο από – το βέλτιστο επίπεδο , το σύνολο των φυσιολογικών λειτουργιών αρχίζει να επιβραδύνετε .

    Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να νιώθετε αδύναμοι, κουρασμένοι , και να έχετε κατάθλιψη .

    Αν αυτά τα συμπτώματα σας φαίνονται γνωστά το πρώτο πράγμα που χρειάζετε να κάνετε είναι έλεγχο για υποθυρεοειδισμό .
    Θα πρέπει να ,ελέγξτε τα παρακάτω :

    Ορμόνες διέγερσης του θυρεοειδούς ( TSH )


    Συνολική T4 ,Ελεύθερη T4, Ελεύθερη T3

    και, όταν είναι δυνατό, με μια εξέταση αντίστροφης Τ3.

    Ευτυχώς , δεν χρειάζεται να περιμένετε για τα αποτελέσματα των εξετάσεων για να αρχίσετε να βοηθάτε τον εαυτό σας.

    Μπορείτε να πάρετε τα ακόλουθα φυσικά θρεπτικά συστατικά, που βοηθάνε στον υποθυρεοειδισμό αμέσως.


    Το ιώδιο είναι βασικό αμέταλλο του θυρεοειδούς

    Το σώμα σας χρειάζεται το ιώδιο για να κατασκευάσει τις θυρεοειδικές ορμόνες .

    Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 , πολλές ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να επηρεάζονται από την έλλειψη ιωδίου.
    Μία από τις πιο σημαντικές και διαδεδομένες ελλείψεις σήμερα είναι η έλλειψη ιωδίου στη διατροφή μας .
    Εδώ είναι μερικά στατιστικά στοιχεία :

    Κατά τα τελευταία 30 χρόνια, σύμφωνα με το Εθνικό Σύστημα Υγείας και Διατροφής των ΗΠΑ,τα επίπεδα ιωδίου έχουν μειωθεί κατά 50% (1).

    Σε μία κλινική μελέτη απο τον εμπειρογνώμονα για τον θυρεοειδή Δρ David Brownstein,περισσότερο από 96% της έρευνας σε πάνω από 5000 ασθενείς είχαν ανεπάρκεια ιωδίου (2).

    Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ανεπάρκεια ιωδίου πλησιάζει το 72%του πληθυσμού του κόσμου (3).

    Από το 1980, όταν τα επίπεδα ιωδίου άρχισαν να μειώνονται, οι παθήσεις του θυρεοειδούς έγιναν πολύ συχνές και τα φάρμακα για το θυρεοειδή έχουν γίνει τόσο αποδεκτά που δυστυχώς, δεν τις θεώρούμε καν ασθένειες πια.

    Στις ΗΠΑ , προστέθηκε ιώδιο στο αλάτι από το 1920 , το οποίο βοήθησε στο να αποφύγουμε μια μαζική ανεπάρκεια ιωδίου.
    Ωστόσο , κατά τη γνώμη μας , η έννοια της κατανάλωσης αλατιού για να παίρνουμε την καθημερινή ποσότητα σε ιώδιο δεν είναι ακριβώς και το ιδανικό.

    Με αυτό κατά νου , θεωρούμε επίσης ότι μια διαιτητική προσέγγιση είναι η καλύτερη λύση για τη διόρθωση των ανεπαρκειών ιωδίου και τη διατήρηση του σε βέλτιστα επίπεδα στο αίμα .
    Εδώ είναι μια λίστα με τρόφιμα πλούσια σε ιώδιο που μπορείτε να βάλετε στη διατροφή σας για να κρατήσετε τα επίπεδα σας υγιή :

    Kέλπ / Φύκια – 200-400 μικρογραμμάρια / μερίδα
    Ψάρια 200 μικρογραμμάρια ανάλογα το ψάρι
    Πράσινα φυλλώδη λαχανικά – 35 μικρογραμμάρια / μερίδα
    Βοδινό βιολογικής εκτροφής- 25 μg / μερίδα
    Τυρί – 25 μικρογραμμάρια / μερίδα
    Βραστά αυγά – 15 μικρογραμμάρια / αυγό
    Εδώ μια αναλυτική λίστα τροφών και περιεκτικότητα σε ιώδιο
    Εναλλακτικά , αν χρειαστεί , μπορείτε επίσης να πάρετε μια πολυβιταμινούχα φόρμουλα που να περιέχει 1 -2 mg ιωδίου .

    Δύο λιγότερο γνωστά μέταλα του θυρεοειδούς :

    Σελήνιο και Σίδηρος

    Το σελήνιο είναι δεύτερο μετά το ιώδιο από την άποψη της στήριξης του θυρεοειδούς .
    Ο θυρεοειδής αδένας περιέχει περισσότερο σελήνιο κατά βάρος από ό, τι οποιοδήποτε άλλο όργανο .(4)

    Το σελήνιο είναι αναγκαίο για τη μετατροπή της Τ4 σε Τ3, την πιο δραστική μορφή της θυρεοειδούς ορμόνης .Χωρίς σελήνιο, δεν θα υπήρχε Τ3 και τα κύτταρα και οι ιστοί σας θα αρχίσουν να δυσλειτουργούν.

    Εκτός από το ρόλο του στην παραγωγή Τ3 , το σελήνιο είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα του θυρεοειδούς σας από οξειδωτική βλάβη .
    Χωρίς τα βέλτιστα επίπεδα του σεληνίου,το ιώδιο, όπως ενσωματώνεται στις ορμόνες του θυρεοειδούς, μπορεί να βλάψει πραγματικά το θυρεοειδή αδένα. (5)

    Πηγές σεληνίου είναι τα ψάρια, αυγά,δημητριακά, ξηροί καρποί,μοσχάρι.

    Το δεύτερο από τα λιγότερο γνωστά μέταλλα του θυρεοειδούς είναι ο σίδηρος .
    Μια ανεπάρκεια σιδήρου μειώνει τη δραστικότητα του ενζύμου υπεροξειδάση του θυρεοειδούς , η οποία είναι απαραίτητη για να παρασκευάζει ο θυρεοειδής τις ορμόνες .

    Για να πάρετε περισσότερο σίδηρο στη διατροφή σας ;

    Εδώ είναι μια λίστα με μερικές τροφές πλούσιες σε σίδηρο ( όλες οι πηγές παρακάτω παρέχουν περίπου 1-2 mg ανά μερίδα ) :

    Βοδινό βιολογικής εκτροφής
    Βραστά αυγά
    Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

    Πετιμέζι

    Αποξηραμένα φρούτα ( δαμάσκηνα, σταφίδες )
    Στρείδια
    Ροδιόλα, σταματά το στρές από την ελλαττωμένη λειτουργία του θυρεοειδούς

    Είτε το πιστεύετε είτε όχι , το χρόνιο άγχος μειώνει ουσιαστικά τη λειτουργία του θυρεοειδούς .

    Για το λόγο αυτό , οι άνθρωποι με πολύ άγχος μάλλον θα πρέπει να εξετάσουν τη λήψη συμπληρώματος με βότανα όπως η ροδιόλα .

    rhodiola-rosea-roseroot

    Έρευνα σε ζώα δείχνει ότι η ροδιόλα υποστηρίζει τα επινεφρίδια και βοηθά τα ζώα να προσαρμόζονται στο χρόνιο στρές . (6)
    Αν θέλετε να το δοκιμάσετε , αναζητείστε ενα υψηλής ποιότητας εκχύλισμα ροδιόλας (ρόδια ρίζα – Rhodiola rosea με τον Διοσκουρίδη να την έχει πρωτοχρησιμοποιήσει )
    και η ημερήσια δόση να είναι μεταξύ των 250-500 mg .

    Σημείωση : Η ροδιόλα μπορεί να είναι διεγερτική για μερικούς ανθρώπους .

    Αν δεν έχετε την έχετε ξαναπάρει πριν , ας ξεκινήσετε από την χαμηλότερη δόση των 250 mg και να την αυξάνεται με αργό ρυθμό με την πάροδο του χρόνου .

     ΠΗΓΗ

    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Blogger
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Facebook

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Οι Ορμόνες του θυρεοειδούς μας είναι το «γκάζι» του μεταβολισμού μας. Rating: 5 Reviewed By: botanologika.gr
    Scroll to Top