• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Ανοιξιάτικα λαχανικά και βότανα: καθαρά τονωτικά



    Μετά τον άγονο χειμώνα, η άνοιξη προσφέρει και πάλι πλούσια επιλογή από φρέσκα βότανα και λαχανικά. Εκτός από την ευχαρίστηση που δίνουν τα αρώματά τους, παρέχουν και πολύτιμες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.


    Ανάμεσα στα πιο δημοφιλή λαχανικά άνοιξη είναι τα σπαράγγια, οι πατάτες στην αρχή της σεζόν, τα καρότα, τα ραπανάκια, το λάχανο, το σπανάκι και πολλές πράσινες σαλάτες. Διάφορα βότανα όπως το σχοινόπρασο, ο μαϊντανός, ο βασιλικός και το άγριο σκόρδο μπορούν να μαζευτούν φρέσκα και πάλι, για να εμπλουτίσουν την κουζίνα σας σε γεύσεις και τα συστατικά.

    Η περίοδος του σπαραγγιού ξεκινά τον Απρίλιο. Μια διαφοροποίηση μεταξύ του πράσινου σπαραγγιού, που αναπτύσσεται πάνω από το έδαφος και του λευκού σπαραγγιού, που μεγαλώνει κάτω από το έδαφος. Περιέχει βιταμίνη C, καροτίνη και έχει επίδραση στην αφυδάτωση.


    Μπορείτε να βρείτε τις πρώτες πατάτες στην αγορά το Μάιο. Είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και μπορούν να καταναλωθούν με τη λεπτή φλούδα τους.
    Τα καρότα από την τοπική γεωργία είναι διαθέσιμα από τα τέλη Μαΐου. Τα ανοιξιάτικα καρότα είναι πιο ήπια από ό,τι οι επόμενες ποικιλίες και ως εκ τούτου είναι ιδιαίτερα εύκολα στη χώνεψη. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτένιο, φολικό οξύ, βιταμίνη C και σίδηρο.




    Τα ραδίκια μαζεύονται στις αρχές Μαΐου. Και πάλι, η πρώιμη ποικιλία είναι ιδιαίτερα ήπια. Τα έλαια μουστάρδας που περιέχονται στο ραπανάκι έχουν αντιβακτηριακή δράση. Παρέχουν επίσης αφθονία ινών, βιταμίνη C, σίδηρο και μαγνήσιο.
    Ιδιαίτερα λεπτά μαρούλια μπορούμε να βρούμε από τα μέσα Απριλίου. Μπορούν επίσης να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα με έναν αριθμό βιταμινών και μετάλλων. Συνοδευμένα με το ελαφριές σάλτσες και φρέσκα ανοιξιάτικα βότανα δίνουν νέα δύναμη.




    Όσοι δεν έχουν δικό τους κήπο με λαχανικά θα πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα και να αγοράζουν εγχώρια προϊόντα και όχι λαχανικά από θερμοκήπια του εξωτερικού που κάνουν μακρύ ταξίδι. Αυτά τα λαχανικά συνήθως μαζεύονται ανώριμα και επομένως περιέχουν λιγότερη γεύση και βιταμίνες. Κατά τη μεγάλης διάρκειας μεταφορά πολλές από τις βιταμίνες χάνονται. Τα λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας προτείνονται διότι δεν χρησιμοποιούνται χημικά λιπάσματα και έτσι τα ανησυχητικά επίπεδα νιτρικών αλάτων είναι πολύ χαμηλότερα.

    Δεν είναι μόνο η προέλευση αλλά και η αποθήκευση επηρεάζει τη γεύση και το περιεχόμενο των ανοιξιάτικων λαχανικών. Για να διατηρηθεί η ποιότητα, ο χρόνος αποθήκευσης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις τρεις ημέρες. Τα λαχανικά είναι σωστά αποθηκευμένα στο συρτάρι του ψυγείου, όπου υπάρχει η σωστή θερμοκρασία και
    υγρασία. Τα λαχανικά που αποθηκεύεται σε πολύ κρύο περιβάλλον μπορεί να θολώσουν και να χάσουν τη γεύση τους. Από την άλλη πλευρά, εάν ο αποθηκευτικός χώρος είναι πολύ ζεστός, τότε τα λαχανικά στεγνώνουν γρήγορα και γίνονται σκληρή. Επιπλέον, σκεφτείτε την ιδέα να αποθηκεύετε ξεχωριστά τα λαχανικά ανάλογα με το είδος τους, καθώς συγκεκριμένα επίπεδα ωριμότητας επηρεάζουν το ένα το άλλο.



    Για να διατηρήσετε τα πολύτιμα συστατικά και την εξαιρετική γεύση, το είδος της προετοιμασίας είναι καθοριστικής σημασίας. Τα ανοιξιάτικα λαχανικά θα πρέπει να προετοιμάζονται πολύ προσεκτικά σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ιδανικά, τα λαχανικά τρώγονται ωμά ή, για παράδειγμα, ως καρπάτσιο λαχανικών.

    Η σωστή αγορά, αποθήκευση και προετοιμασία των ανοιξιάτικων λαχανικών και βοτάνων προσφέρουν μια πολύχρωμη ποικιλία ευεργετικών συστατικών για να απαλλαγείτε από τον τελευταίο πυρετό πριν την άνοιξη.


    Πηγή
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Blogger
    • ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ Facebook
    Item Reviewed: Ανοιξιάτικα λαχανικά και βότανα: καθαρά τονωτικά Rating: 5 Reviewed By: botanologika.gr
    Scroll to Top